Образът на Хектор

18 мар 2007
·
4
·
647
·
2,271
·
1,130
·
234
·
5

Хектор е един от най-обаятелните образи в поемата. Не случайно по традиция го наричат “любимото чедо на Омир”. За него Омир използва епитетите “лъчезарен” и “велик”. Образът на троянския вожд няма предходна степен в микенския епос.
 

Антигона и Креон - двете лица на трагичното

07 май 2007
·
3
·
772
·
2,289
·
1,647
·
140
·
15
·

Трагедията „Антигoна” на Софокъл е наречена от Аристотел образцова трагедия. За творбата се твърди, че е прослава на атинската демокрация и че заклеймява всяка еднолична власт.
 

Власт и отговорност в Антигона


В своята трагедия "Антигона" Софокъл обръща внимание на две еднакво важни и определящи историята на човечеството качества – властта и отговорността...
 

Характеристика на предпочитан герой от старогръцката митология. Образът на Хектор според "Илиада" на Омир.


Едно от първите запазени произведения от старогръцката митология е поемата на Омир "Илиада". В творбата има много герои и всеки един от тях разкрива нещо типично за епохата, в която живее...
 

Трагичният път на самопознанието в „Едип Цар” на Софокъл

07 май 2007
·
2
·
523
·
2,036
·
120
·
4

Едип Цар преминава през множество препятствия, нещастия и случайности...
 

Сравнителна характеристика на образите на Ахил и Хектор

07 май 2007
·
3
·
700
·
3,024
·
1,760
·
112
·
26
·

Главните герои в поемата „Илиада” на Омир са Ахил и Хектор. Възвишеността и правдивостта на „Илиада” се дължат пре­ди всичко на тези двама герои.
 

Омир. Омиров въпрос

09 сеп 2008
·
6
·
1,243
·
532
·
1,067
·
107
·
1

Омировият епос се създава през т.нар. Геометрична епоха – ІХ - VIII в.пр.н.е., наречена така поради характерното за това време изображение върху керамичните съдове, изобилстващо с геометрични орнаменти. Именно това е времето, когато получава...
 

Двубоят между Ахил и Хектор – двете страни на Елинското бъдеще

04 дек 2007
·
6
·
902
·
618
·
631
·
97
·
7

Двубоят между Ахил и Хектор – двете страни на Елинското бъдеще - интерпретативно съчинение.
 

Символиката на слепотата и зрението в трагедията „Едип Цар” от Софокъл

07 май 2007
·
2
·
683
·
1,194
·
631
·
96
·
6

Ппроблемът за човешката съдба, зависима от волята на боговете, е водещ в старогръцката трагедия като основен драматургичен жанр.
 

XXIV Песен от “Илиада”

10 яну 2009
·
3
·
870
·
181
·
325
·
96

Тя има специфична функция не само в сюжета на епоса, но и по отношение на водещата идея - проблемът за примирението е поетически израз да епическото послание. Тази идея разчупва времевите пластове - минало, настояще и бъдеще, защото примирението се...